There was an error in this gadget

Karam Singh Walia Kutuk Melayu

Masa tengah usha2 youtube ak ternampak video KARAM SINGH WALIA..korang pun kenal dy kn..alaa yang suka bagi pantun kat buletin utama tv3 tuhh..
ak pun test la bukak..terkejut ak tengok video tu..dy cakap orang melayu bukan asal dari Malaysia dengan Indonesia..
korang tengok dulu kat bawah ni :

    
  • Siott jerr kan...

Ak ingatkan dy suka orang melayu tapi ternyata tipu..kalau orang mabuk bercakap konfem ikhlas dari hati larh..dah terkantoi kutuk melayu masa mabuk..kecian jugak kat dy kena buli...hax3

Ak sokong !! haha

The True Story Day 3

Yo yo ! Kita sambung Day 3

Sekarang ak nak habiskan cerita terus, serabut kepala ak ni, ak yang tak tahu ap2 terpaksa involved dalam hal ni..ak tak suka dah nak bermasam muka dengan kawan ak..



Malam day-3, ak pergi jumpa si 'x'..mula2 si 'x' ajak ak pergi cari hot ticket maxis tapi tak jadi..ak pun putar-putar la naik motor ke sana-sini..ntah tak tau arah tuju, pastu ak bawak la dy g medan selera taman sepakat..lepak demi lepak kat situ, ak pun tak leh bla dah simpan perasaan khianati kawan ak ni..ak terus cerita habis pasal si 'dy' dengan ak kat si 'x'..dari A-Z, 1 hingga 99999juta..lepas ak cerita kat kawan ak, ak msg si 'dy' pulak suruh msg si 'x' pastu cakap benar ngan si 'x'..discuss punya la discuss masing2 dah faham sama satu sama lain..jadi sekarang ni ak tak couple dengan si 'dy'..titik..pppfftttt !! malas dah nak cerita..serabut otak ak ni..

-end of the story-

The True Story Day 2



ok..sekarang kita sambung The True Story Day 2 pulak..

arini ak nak citer pasal si 'x' ...lalalalalala...
WARNING ! maksud ak bukan nak kutuk si 'x' lorhhhhh !!! cuma cerita sahaja..

pagi dah menjelma handset pun sudah berbunyi alarm pulak suruh ak bangun tidorr..dengan mataku yang runcing ak mencari sebuah alat canggih yang dipanggil telefon bimbit..haha..tak lawak langsung ! bla laaa..ak pun buka lock phone..si 'x' mesej ak "dh bangun tidur belom?" ak pun reply "dh bangun nak mandi jap"....
dah siap mandi, ber-make up, tetibe si 'dy' msg ak..ak pun pelik la sebab si 'dy' ni sepatutnya kena pergi sekolah tapi dy tak pergi alasan dy demam....
kitorang pn msg2 laa..(tak leh bagi tahu si 'dy' msg ap kat ak sebab takut si 'dy' baca blog ni nanti) hehehe..ak pun msg la si 'dy' ni sampai ak tiba ke tempat keje..
masa kat tempat keje si 'x' ni ok lagi..ak dengan dy pun ok, takde bermasam muka ngan tak tegur dan lain-lain..
dy ok ak pun ok laa..lepas keje siap ad la masa jugak untuk rehat2..tetiba ak perasan yang si 'x' macam lain je nampak ak pegang fon, dah la ak tersengih sorang2 macam kambing, mana tak laen si 'x' ni tengok ak..lagi pun sebelum ni ak mana ad awek, lagi la dy syak macam2..
si 'x' ni pun pelik laa..ak rasa si 'x' macam tau2 dah yang ak ni ad kena mengena dengan si 'dy'..aduhh..
dalam sehari tu ak dengan si 'x' ni kurang bertegur sampai laa habis keje..ak pun tak sampai hati jugak sebenarnya tapi perkara dah terjadi nak buat macam mana...
dah habis semua keje kitorang pun balik dengan masing2 mukanya runcing..
ak ap lagi, balik siap mandi dan lain2, terus msg dengan si 'dy'...punya laa msg dekat 2jam jugak, sampai berat kepala nak angkat..sebenarnya ak mengantuk, ak pun secara jujur cakap kat si 'dy' yang ak mengantuk..si 'dy' faham ak sebab ak kan letih keje..hahah..macam suami isteri pulak..kah3..koya laaarhh !
ak pun tidur sampai la hari nak berbuka, jam pun  menunjukkan pukul 7.20pm, azan pun berkumandang..ak berbuka puasa...ahaha.............??

bersambung ~

The True Story Day 1

What is going on buddy ?


Just chill n cool afix ! Arini ak tetibe rasa lain..korang nak tahu kenapa? aduhh..susah betol..ok macam ni lah ceritanya :

si 'dy' :: anak dara muda
si 'x'   :: kawan ak


si 'x' ni ada hati kat si 'dy', tapi si 'dy' tak minat kat si 'x' ni kes si 'x' dah ada awek..bukan tu saja, si 'dy' jugak pernah bagi tahu ak yang dy tak suka si 'x' sebab si 'x' ada adik angkat..ak dengan si 'dy' ni kekawan je..selalu la jugak ak usha2 wall Fb dy sebab nak komen2, setiap kali ak komen status si 'dy'si 'x' mesti lain dengan ak, macam tak nak layan ak jerr..pastu sejak kebelakangan ni si 'dy' asyik tulis kat status dy yang dy ada minat kat sseorang..ak pun tak tahu kat sape dy minat..arini si 'dy' ada tulis kat status dy bahwa dy nak bagi tahu jugak dekat someone tu yg dy suka kat someone tu..ak pun komen2 ada laa jugak sikit2 kat status dy tu (nak buat sedap jerr)..pastu malam ni tetibe si 'dy' chat dengan ak..first skali si 'dy' tanya kat ak pasal si 'x' tu ada bersama dengan ak ke tak, si 'dy' tanye macam tu sebab ak ni rapat dengan si 'x' ni, nak pergi keje pun same2..pastu ak jawab la tak de kat si 'dy' ni, oleh itu ak dengan si 'dy' chat2 laa.........dalam chat2 tu si 'dy' cakap yang dy suka kat ak..@#$%^..terkezut ak !! tak tau nak cakap ap, selama ni ak anggap dy kawan je, perasaan suka ak kat dy tu ad la jugak selama ni tapi tak banyak laa..sekarang ni ak tak tau nak cakap ap, kalau la ak dengan si 'dy' bersama, ap ak nak cakap dengan si 'x' tuhh, satu lagi dah la si 'dy' ni kawan bekas awek ak..aduhh..tapi sebenarnya ak ada hati jugak kat si 'dy' sebab dy ni baik, faham perasaan orang, banyak lagi laa..boleh la jugak buat awek, hehe..tapi tu lah pasal, pening denn nak memikirkannya..hahaha...xpe2 kita tengok la macam mana nanti ye awk..

bersambung ~

Lagu Raya ??



sekarang menunjukkan jam 2.29 am, hari selasa, ogos 16 2011..sudah 16 hari kita berpuasa betul x? kalau salah korang yang salah bukan sy..hahaa..ok sekarang ni sy nak cakap tentang lagu raya yang baru dimainkan kat radio..betul ke nak keluarkan lagu raya kat radio perlu pakai undang-undang jugak? sy dengar cerita memang ada yang cakap macam tu..diorang cakap bila bulan ramadhan, radio xleh pasang lagu raya selagi belum hari yang ke-15..kenapa pulak? ntah laa..sy cuma bagi tahu je, antara fakta atau tidak tu xtau larhh..mungkin betul mungkin salah kot..kenapa ye xleh mainkan lagu raya sebelum hari ke-15..mungkin lagu raya tu buat orang rasa nak ponteng puasa kot, sebab lirik lagu raya kan banyak sebut pasal makanan macam lagu ni:

" kuih dan muih, beraneka macam,
makanlah jangan hanya dipandang,
ketupat rendang .........."

betul x? hahaa..tapi tu lah, semalam bukan main banyak lagi lagu dimainkan kat radio sampai sy nak buat kerja pun rasa nak makan..bukan tu je, boss sy pn sampai berdancing tau..kah3..k laa..kalau korang xpercaya test la pasang radio..hahah..


Puasa !



aduhhyaii..letih-letih !! dah la keje lagi, dugaan tol..sekarang sudah hari ke-14 kita puasa ork? senang je nak kira cuma tengok hari bulan jerrr...btol dok? ke guane? hahaa..dalam 14 hari berpuasa ni, baru 1 hari ak ponteng..bukan ponteng lorhh ! tp demam..dugaan la semua tu..hahhh..ak sebenarnya nak citer pasal seorang lelaki, bukan nak ngumpat k, cuma bagi tau je...dia ni dh berumur la jugak mungkin dalam lingkungan 30-40 kot, adehh...tapi yang ak kesiannya dia ni bisu ngn pekak ! kahkahkahkah..OKU lorh..tapi ak tabit  la jugak dekat dia sebab dia jenis rajin kerja, padahal duit OKU bulan-bulan dapat dah..berapa banyak tu ak tak tau laa..yang ak tak suka perangai dia ni..suka mengarah orang..ehh shialll larh..ak tau ak orang baru tapi agak-agak la jugak ork?! tau dah dia orang lama..eshhhhhh....dah la tak puasa pastu main mengarah orang, macam dia bos pulak..ak ni dah la puasa, korang tau la kalau puasa konfem cepat rasa nak melenting..nasib ak ni penyabar kalau tak batang paip ak pukul..saborrrrr jerrr...jadi kisah ak ni korang ambik teladan sikit, jangan jadi mcam dia neyh ! chiaooooooooooooo !